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PUBG: Update 16 liefert Verbesserungen am Eventpass, Performance und mehr

In der vergangenen Nacht hat Playerunknown’s Battlegrounds ein weiteres Update erhalten. Verändert wurde viel am Event Pass. So wurden diverse Werte verbessert, um sowohl den kostenlosen als auch den Premium Parts des Event Passes zu verbessern. Weiter wurden die Drops Raten der Crates verändert und das Aviator Crate in den Radom Crate Pool integriert. Am Sound wurde auch etwas geändert. Fußschritte sollen nun ein wenig besser zu hören sein.

Natürlich haben sich die Entwickler auch um das Dauerthema Performance gekümmert. Durch Änderungen an der Verschlüsselung soll nun auf dem Client weniger Leistung benötigt werden, die somit für andere Bereiche im Spiel genutzt werden kann. Ein paar Bugs wurden ebenfalls ausgebessert.

Nachfolgend findet ihr die kompletten Changenotes zum PUBG Update #16.

Changenotes – PC Update #16

Event Pass: Sanhok

  • Event Pass system’s progression mechanisms have been adjusted.
    • Daily XP Limit 80 → 120
    • Minimum play time required to count towards mission progress: 5 minutes → 2 minutes
    • Minimum play time required to acquire XP: 5 minutes → 2.5 minutes
    • Base play time XP payment is now granted in 2.5 minute intervals, instead of 5 minute intervals. Previously, 2 XP was granted every 5 minutes, now 1 XP is granted every 2.5 minutes.
  • For Duo or Squad games, mission progress is updated when your team wins the game, or when your whole team is eliminated.
  • ‚Reach top 3 without killing anyone in Solos‘ mission requirements have been changed. The mission now requires reaching top 3 with 2 kills or less.

Crates

  • Aviator Crate is now included in the Random Crates, and the overall chance of acquiring each crate has been changed as follows:


Sound

  • The volume of footsteps has been slightly increased.

Performance

  • Optimized memory encryption mechanism to decrease lag.

Bug Fixes

  • Fixed an issue where walking on thatched roofs on houses in Sanhok did not produce footsteps.
  • Fixed an issue where even under correct zeroing settings, the ADS aim point and actual bullet trajectory were slightly misaligned.
    • This issue was most noticeable with the QBZ and crossbow

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